شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
تکنولوژی شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۰:۵۰

با فناوری جدید شلومبرژه ممکن شد:
فرازآوری مصنوعی چاه‌های میادین مشترک از راه دور

ایران دریلینگ: شرکت شلومبرژه سیستم یکپارچه و دیجیتالی را توسعه داده که با کمک آن کل عملیات فرازآوری مصنوعی یک یا چندین چاه یک میدان مشترک را از راه دور، در لحظه کنترل و آنالیز میکند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل ازانرژی امروز، فرازآوری مصنوعی همواره به‌عنوان عامل بهبود و سرعت بخش فرایند تولید در قسمتهای عمده صنعت نفت وگاز مطرح بوده است. با این وجود  راه‌اندازی پمپهای درون چاهی باید به خوبی کنترل شود، به خصوص در مخازن نامرسوم که تغییرات فشار و افت جریان در آنها مشهودتر است. به طور مرسوم، پیمانکاران عملیات فرازآوری برای مشاهده و مطالعه روند کارکرد پمپ‌ها و رفتارشان مجبورند مدتی عملیات را متوقف کرده و چاه را ببندند. شرکت‌ها امروزه به این نتیجه رسیدهاند که قابلیت تشخیص و تحلیل دادههای خام بدست آمده از چاه هنگام عملیات و تصمیم‌گیری اجرای آن در لحظه (Real-Time) بر منبای آن داده‌ها رمز کاهش زمان عملیات و به طبع آن کاهش هزینه‌های عملیاتی است.

اخیرا شرکت شلومبرژه در عنوانی به مضمون «انتقال فرازآوری مصنوعی به سطح دیگر» که در پایگاه رسانهای خود منتشر کرده، از واحد دیجیتالی و یکپارچه‌ای پرده برداشته که با بکارگیری ابزار تشخیصی و آنالیزی هوشمند، فعالیت‌های نظارت و کنترل فرازآوری را بهبود میبخشد. این سکو به پیمانکاران کمک میکند تا عملکرد پمپه‌ای درون چاهی را ازیک چاه تا کل چاه‌های موجود در میدان را ‌کنترل و بهینه کنند.با بکارگیری ابزار آنالیزی هوشمند استفاده شده در سیستم یکپارچه، مهندسان قادرند که خصوصیات مختف چاه و عملیات را در لحظه تشخیص داده و بتوانند داده‌های بدست آمده را بهینه کنند.این سیستم علاوه بر امکان نظارت بر فازهای حیاتی در مرحله راه‌اندازی عملیات، قادر است که عملکرد و کل چرخه تولیدی یک چاه را در دراز مدت از ابتدا تا انتها کنترل و آنالیز کند.



  کد خبر : 2011
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :